עוברים את החופש הגדול מבלי לעלות במשקל

June 30, 2019

 

החופש הגדול כבר כאן. החל מהבוקר בבתים רבים ישתבשו סדרי בראשית, הילדים יקומו בשעות מאוחרות יותר, חלקם גם יצטרכו לדאוג לארוחות שלהם או לפחות לחמם את מה שתשאירו להם.

 

 

זה יתחיל מקימה מאוחרת בבקרים, שוקו, לחמניות, חטיפים מלוחים, שניצלים תעשיתיים, גלידות וקרטיבים ואם לא ניתן לזה מחשבה מוקדמת, הם עלולים להיחשף לאוכל הלא בריא הזה לתקופה די ארוכה. 

 

הם עבדו קשה כל השנה ובהחלט מגיע להם לקום מאוחר, להיפגש עם חברים, לקום מאוחר יותר וליהנות. אך מבחינת האוכל, זו הזדמנות מצוינת ללמד אותם לאכול בריא יותר ולא לסיים את החופש עם תוספת של קילוגרמים שלא לדבר על הפגיעה בבריאות שלהם. 

 

הנה כמה עקרונות שכדאי לשים לב אליהם ולהתכונן אליהם כבר מהיום:

 

 

 

מה לקנות

 

העדיפו ירקות, פירות, עלים ירוקים בשר ודגים אורגניים

 

המון ירקות טריים להכנת סלטים וגם לאנטי פסטי

 

מעט פירות (גוונו בכל שבוע את המבחר. לא חייבים לקנות את כל פירות הקיץ באותו שבוע)

 

שמן זית ושמן אבוקדו

 

אגוזים ושקדים

 

גרעיני דלעת וחמניה

 

קינואה, אורז מלא ופסטה מלאה

 

לחמי מחמצת מאיכות טובה

 

גבינות איכותיות

 

ביצים אורגניות

 

בקבוקי מים בלבד (אם אין לכם מטהר מים)

 

 

 

 

מה לא לקנות

 

 

מוצרים מעובדים כמו שניצלים מתועשים, בשרים, פיצות ונקניקיות קפואות

 

נקניקים

 

חטיפים מלוחים (אם חייבים תגבילו את הכמות)

 

פיתות ולחמניות מקמח לבן

 

פסטות, פתיתים מקמח לבן

 

גלידות פשוטות מהמקרר בסופרמרקטים

 

משקאות קלים ומתוקים

 

שמנים צהובים כמו תירס וקנולה

 

 

 

 

מה להכין לאכול

 

פעם בשבוע הכינו רשימת קניות יחד עם הילדים

 

אפו שניצלים במקום לטגן אותם (הניחו את השניצלים שטבלתם בביצה ובפירורי לחם על מגש של תנור עם שמן זית בכמות יפה

 

הכינו מגשים של ירקות אנטיפיסטי ואפו בתנור עם שמן זית, מלח ופלפל שחור גרוס

 

הכינו סיר של קינואה.אורז מלא. או דגנים בריאים אחרים. נצלו את החופש להתנסות בטעמים חדשים.

 

שלבו דגים פעם או פעמיים בשבוע.

 

הרגילו אותם לאכול יותר ירקות ופירות. חיתכו ירקות והשאירו על השולחן במטבח. אותו דבר עם צלחת של פירות שטופים. כשהירקות והיפרות יהיו להם זמינים, הם גם יגישו יד לאכול מהם. 

 

פעמיים בשבוע בשלו דברים בסיסיים ותנו לילדים להרכיב את המנות שלהם בעצמם. למדו אותם שכדאי שחצי מהצלחת תהיה עם ירקות, רבע חלבון (בשר.דגים.עוף.קטניות) ורבע שומן (זיתים.אבוקדו.טחינה.שמן זית שבסלט).

 

 

 

 

 

 

 

הצעה להכנת רשימה של 10 הדיברות של המשפחה שלכם לחופש הגדול ולבכלל 

 

לדבר בטון נעים

 

לא לצעוק

 

לא להציק

 

לא לאכול יותר מממתק אחד ביום

 

להתחבק פעם ביום

 

להכניס פאן ומשחקים לשיגרת היום

 

לתת ולחלוק בדברים שלכם

 

לאכול יחד לפחות ארוחה אחת ביום

 

להחליט על זמן מסוים ביום בלי טלפון. טלויזיה. מחשב.

 

 

 

זו כמובן רק הצעה. הרגישו חופשי להתאים אותה לפי מה שמתאים לכם. 

 

תלו את הרשימה בכניסה לבית בגדול כדי שגם החברים שלהם יראו וישתלבו בחוקי הבית שלכם. 

 

 

מאחלת לכם חופש גדול כייפי, בריא ובטוח,

 

מרינה

 

 

 

 

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload