ריסטרט לגוף - עכשיו הכי מתאים

 

 

 

 

מזג האויר משתנה, רוחות מתחילות לנשב והערבים מתחילים להרגיש נעימים יותר. הימים האחרונים בהם התכנסנו בבתים במפגשים משפחתיים וחברתיים צפופים, היו גם הזדמנות ליהנות ממטעמים שבדרך כלל אנחנו נמנעות מלאכול אותם. אבל בחגים, זה אחרת. אנחנו מרגישות שזו הזדמנות חד פעמית לטעום מזה קצת וממשהו אחר עוד קצת וזו רק ההתחלה, כי תיכף תבוא הסעודה המפסקת וערב סוכות והחג על כל שבעת ימיו והחג השני, שלא לדבר על סופי השבוע שביניהם. בקיצור, לא קל. 

 

לוח השנה בתקופה הזו מוציא אותנו מאיפוס כמו גם את הגוף שלנו. הסתיו וקדרותו נותן את אותותיו גם במצב הרוח שלנו והעומס על הגוף, מקשה עליו. והגוף, כל מה שהוא מבקש, תמיד, זה לחזור למצבו הטבעי. ובתקופת החגים האתגר גדול עוד יותר. 

 

כדי לעבור על התקופה הזו בקלות רבה יותר, הכנתי לכן כמה רעיונות לריפרש כדי להרגיש טוב יותר בגוף ובאנרגיה שלנו בכלל. עם מחשבה ותכנון נכון, תוכלו לעבור את התקופה הקרובה בפוקוס על מה חשוב באמת. זו הזדמנות נפלאה להיפגש עם משפחה וחברים, ליהנות מהדור הצעיר, להקשיב לאנשים מכל הלב, לגלות התעניינות ולשוחח על נושאים עמוקים יותר. העיקר, לא להצטער על מה שכבר קרה אלא על מה שאפשר עוד לעשות ותמיד אפשר.  

 

 

8 שעות של אכילה/16 שעות של צום

 

כשנחשפתי בפעם הראשונה לתאוריה של 16 שעות של צום ביממה, די נבהלתי. איך אפשר לצום במשך כל כך הרבה שעות ומה אם לא ארגיש טוב? ככל שעבר הזמן, הבנתי שקודם כל, גם שעות הלילה נכנסות לחישוב וגם אפשר לשתות מים ותה צמחים לא ממותק (במהלך כל היממה). ואז נרגעתי.

 

מחקרים מוכיחים כי העובדה שאנחנו אוכלים כל שלוש שעות כמו שבדרך כלל מייעצים לנו, מומחי ההרזיה, גורמת לגוף שלנו להתמודד עם רמות אינסולין גבוהות שמגיעות אליו מהמזון שאנחנו אוכלות. ככל שנאכל יותר פעמים כך הגוף יקבל יותר אינסולין והגוף לא יספיק לטפל בתאי השומן שכבר נאגרו בו, מה שגורם כמובן, למשקל להישאר תקוע (למי שרוצה להוריד במשקל). צום הוא הדרך הטובה ביותר לאפשר לגוף לעשות את העבודה שהוא צריך לעשות לפני שאנחנו מעמיסים עליו עבודת עיכול נוספת. מערכות הגוף צריכות כמה שעות טובות של שקט במהלך היממה. 

 

את הארוחות שאנחנו אוכלות צריך לרכז לפרק הזמן של 8 השעות הנותרות ביממה, גם אם זה אומר 2 ארוחות ולא 3 כמו שהתרגלנו להאמין שצריך לאכול. (אני אוכלת את ארוחת הבוקר ב10:00 או ב11:00 בבוקר ואת הארוחה השניה ב18:00 או 19:00).

 

 

 

שינה של 7-8 שעות בלילה

 

אין תחליף לשינה. פשוט אין. אחד הסודות להירדמות טובה ורגועה הוא להיכנס לרגיעה שעה לפחות לפני הזמן בו אתן רוצות להירדם ולהתחיל בטקס הורדת המתח. מקלחת חמה וטובה, קריאה של ספר טוב, מדיטצית רגיעה או ליהנות מאהבה אם זה מה שמתאים לכן. הגוף הוא לא מכונה שאנחנו מכבים בלחיצת כפתור. הוא צריך את הזמן שלו כדי להוריד ווליום. ולגבי הטלויזיה, היא לא גורם מרדים. אנחנו נרדמים עם המראות והקולות שאנחנו נחשפים אליהם והם אלה שנספגים בגוף ולא מאפשרים לגוף להירגע. כדאי שנירדם עם מראות וקולות של שקט רוגע ואהבה. מובטחת לנו שינה טובה ורגועה. 

 

 

 

שעה של פעילות גופנית יום יומית ממוקדת

 

רובנו לא אוהבות לעשות פעילות גופנית. אנחנו לא אוהבות להזיע ולא אוהבות לצאת מהבית בשביל לעשות פעילות גופנית ולרוב אין לנו עודף זמן להקדיש לזה. אבל מה לעשות שפעילות גופנית היא בגדר חובה. חוץ משמירה על הגוף שלנו ביום יום, השרירים והכושר, יש לה השלכות על הגוף שלנו וההתנהלות איתו לעוד המון שנים קדימה. זה משהו שאנחנו לא נותנות עליו את הדעת בגילאים צעירים יותר, אך היא סופר חשובה כדי להבטיח לנו שהגוף ישאר נאמן ויתפקד ביעילות גם בהמשך הדרך. חוץ מזה, תמיד אפשר לחשוב על ההרגשה הכייפית שמחכה לנו בגוף אחרי שאנחנו מסיימות פעילות גופנית. אז חפשו את הפעילות שעושה לכן הכי כייף. זה יכול להיות, קפיצה על טרמפולינה, ריקוד מסוג כלשהו, או כדור עף נשים. קיבעו עם חברה, למשל, כדי להתמיד במשימה. 

 

 

 

שתיה של 6-8 כוסות של מים ביום

 

שתיה של מים נטו היא סופר חשובה. לא מים בטעמים ולא קפה ולא מרק ובוודאי לא מיצים. מים טהורים, מסוננים או מינרליים ללא כל תוספות וטעמים. המים שומרים על שרירים גמישים ועל מערכת הדם והעיכול, על עור בוהק וגמיש ועל חיוניות. שימו תזכורת בנייד לשתיה של כוס מים בכל שעה. זה גם יגרום לכן לקום מהכיסא ולהניע את איברי הגוף. חוץ ממים אפשר לשתות גם סודה או 2-3 כוסות קפה ביום (בלי סוכר וחלב). 

 

 

 

 

 

הוספה של הרבה ירקות ומעט פירות לתפריט

 

מומלץ לאכול (לא עמילניים כמו תפ״א אובטטה) בכל ארוחה. שלבו בתזונה היומית שלכן גם עלים ירוקים והרבה. קיבעו שחצי מצלחת האוכל שלכן תהיה מורכבת מסלט למשל. כך תהיו בטוחות שהענקתן לגוף ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וגם מילאתן את נפח הקיבה במזון איכותי. פירות אמנם עשירים בסיבים אך גם בסוכר. השתדלו לא לאכול מהם יותר משניים ביום. 

 

 

 

אכילה של שמנים ושומנים איכותיים

 

שמן זית מכבישה קרה, שמן קוקוס, זיתים, אבוקדו וטחינה הם מקורות של שומן איכותי. גם אגוזים וזרעים הם מקורות שומן טובים. שלבו אותם בתזונה היומית שלכן. אל תפחדו להשתמש בהם כי ״הם משמינים״. המונח ״שמן צמחי״, שמופיע על התוית של בקבוקי השמן הוא שמן מתועש שאתן לא רוצות להשתמש בו (תירס, קנולה, סויה = כל השמנים הצהובים). הנזקששמנים אלה עושים לגוף הוא גדול ואתן ממש לא רוצות בזה. 

 

 

 

 

הוציאו מהתפריט סוכר על כל סוגיו

 

סוכר הוא תוסף רעיל, ממכר ומזיק. הוא אחראי לתחלואה ולהשמנה של רבים מהאנשים סביבנו, באופן גורף וברור. עוגות, עוגיות, ריבות, פנקייקס, מאפינס ושאר מתוקים אפשר להכין עם המתקה בריאה יותר כמו סירופ מייפל אמיתי או רסק תפוחים. הדעה כאילו צריך לאכול מהכל, אך במתינות, לא נכונה לצערי. גם אכילה של כמות קטנה בכל פעם מזיקה. סוכר הוא אחד מהם.

 

 

 

 

הרגלים הם כמו שריר. שריר שאנחנו לא משתמשים בו, מתנוון. אך אם נתחיל בהרגל חדש ונתמיד בו, הוא יכנס לרשימת ההרגלים היום יומיים שלנו ויביא לשיפור ניכר בהרגשה שלנו. 

 

 

 

עם ריפרש כזה, הגוף שלכן יודה לכן ויגמול לכן בשינה טובה, מערכת עיכול שפועלת בצורה טובה, אנרגיה וחיוניות רבים ועוד מתנות שתגלו בדרך. 

 

שנה נפלאה,

מרינה

 

 

 

 

 

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload