7 הצעות להורדת הילוך לקראת סוף השבוע

 

 

באנגלית יש ביטוי שנקרא unwind. בעברית אין כזה. פירושו בסלנגית מדוברת ״להוריד הילוך״, בעיקר לקראת חופש מחשבתי.  

 

כבר בשעות אחה״צ של ימי חמישי, הקולות של העובדים השכירים נשמעים עליזים מעט יותר, שדרני הרדיו המסיימים את שבוע העבודה בשעות הבוקר, מברכים כבר ב״שבת שלום״. הצעירים מתכוננים לערב שבו אפשר למשוך את העייפות מעט יותר, לצאת לבלות, לשתות, לרקוד, לפגוש חברים, כי ח-ו-פ-ש. 

 

מאחר שאוטוטו סופ״ש, חשבתי שכדאי לנצל (to take advantage of) הסופ״ש, לכמה דברים שעושים כייף והנאה וניתוק מימי העבודה המעייפים. אני משתדלת להזכיר לעצמי שמטרתו של הסופ״ש היא גם להיטען לקראת השבוע הבא אחריו. בשבילי המטרה היא בעיקר להתחבר לעצמי כדי שלא ארגיש שהסופ״ש עבר מבלי שעשיתי פעולות למען מנוחת הנפש שלי. קוראים לזה שמחת הלב. 

 

 

 

הנה כמה הצעות לסופ״ש של SELF CARE שאני מאמצת:

 

 

התנתקי מאמצעי התקשורת האלקטרוניים למיניהם 

 

אפשרי לעצמך את השקט של להתנתק מהעבודה על המחשב הנייד, המיילים, אתרי החדשות ועוד התראות שמצפצפות תדיר במהלך השבוע (גם אם הן על השתק). החליטי שסוף השבוע הוא זמן קודש עבורך, יומיים שאת לא עושה עבודה שאת לא ממש רוצה. השתדלי לא לעבוד מהנייד. שימרי אותו רק להודעות כייפיות לבני המשפחה על הארוחה המשפחתית או הטיול של שבת. לחלק מאיתנו זו פעולה לא קלה, אך היא הכרחית למנוחה אמיתית.  

 

 

קומי ביקיצה טבעית

 

נסי שלפחות באחד מימי סוף השבוע תקומי יקיצה טבעית ללא שעון מעורר. אין בכך כל פסול. הגוף מבקש מנוחה אמיתית ועוד כמה שעות שינה, בעיקר בבוקר, יכולות לעשות פלאים. אם את חייבת לקחת את הילדים לגן או לבית הספר, עשי תורים עם בן הזוג שלך. לסופרמרקט אפשר להגיע גם בשעה 11 ואת הבישולים אפשר לעשות בשעות אחרות. כשאנחנו משנות את סדר היום ושמות את עצמנו בראש סדר העדיפויות אנחנו מגלות שהכל עדיין בסדר. רק שיקשקנו מעט את הקוביות במחשבות שלנו. 

 

 

 

 

עיסקי ביצירה

 

ציור, צביעת מנדלות, ספר צביעה למבוגרים, סריגה, נגרות או כל יצירה אחרת. סוף השבוע, הוא זמן מעולה ליצור גם משהו עבור עצמך. את יכולה לשתף גם את הילדים או להשתתף במה שהם עושים, או לעבוד במקביל אליהם. דמייני אתכם יושבים יחד, בעיקר בחורף, מוסיקה נעימה ברקע וכל המשפחה עסוקה ביצירה. אם אתם זוג צעיר או כזה שהילדים עזבו כבר את הקן, מיצאו את הכייף שלכם בעיסוק יצירתי: כתיבה, מוסיקה, צילום, סרטים או מה שעושה לכם את החופש הזה. 

 

 

 

צאי לטייל

 

טיול יכול להיות במכונית או באופניים מבוקר עד ערב עם הציוד המתאים אך הוא גם יכול להיות רגלי, למרכז העיר ולבתי הקפה שבו או לחוף הים. העיקר שתרגישי שאת מאפשרת לעצמך חופש מחשבתי: לנסוע למקומות חדשים, לגלות שבילים חדשים, אפילו אם זה על חוף הים או בעיר. חפשי דרכים חדשות, בתי קפה חדשים, תערוכות חדשות, מוזיאונים או אטרקציות חדשות. גם עבורך ולא רק עבור הילדים. כשאנחנו בוחרות ללכת למקומות אחרים ויוצאים מהשגרה וההרגל, אנחנו יכולות לגלות דברים חדשים ונפלאים. 

 

 

הכיני מנה אחת שהיא הפייבוריטית שלך

 

בשבילי אוכל הוא לא רק משהו שמשביע את הגוף אלא גם את הנשמה. אני מתרגשת מאוכל. סוף השבוע הוא הזדמנות מעולה להכין גם מנה אחת שהיא פינוק עבורך. זה יכול להיות חלק מהארוחה העיקרית או הקינוח. העיקר שהיא תהיה משהו שבא לך להכין ושגם תיהני מההכנה שלה בשבילך, מין ארוחה שלא מכינים במהלך השבוע אלא משהו אחר. אני אוהבת להתנסות בדברים חדשים. כמובן שהיא גם עבור שאר האנשים. רק את תדעי שהכנת אותה ממש רק כדי לפנק את עצמך. 

 

 

 

התפנקי באמבטיה או במקלחת במשך זמן מעט ארוך יותר

 

מצאי לך את הזמן להיכנס לאמבטיה או למקלחת והתענגי עם החומרים המקרצפים, הקרמים והמסכות שבא לך להתפנק איתן. אם את באמבטיה אז זה ברור, אך זה גם יכול להיות במקלחת. עמדי שם דקות ארוכות ותני למים לשטוף מעלייך את עייפות השבוע ולחדש אותך באנרגיות חדשות. אומרים שהרעיונות הטובים ביותר צצים כשאנחנו במקלחת. לי זה לא קורה שם בדרך כלל, אך אני עדיין לא מוותרת על הפינוק הזה.

 

היפגשי עם חברים

מצאי את ההרכב שהכי כייף לך בו, אך החליטי שכל מפגש כזה הוא מסיבה. גם אם זה פיקניק, או טיול או מפגש בבית. התלבשי בבגדים הכי מתאימים לך (רק לא טרנינג). שמירה על קשרים טובים עם חברים היא השקעה לטווח ארוך. היא גם מאפשרת לשתף ולחלוק וזה גם מסר מעולה לילדים. יכולים להיות לך כמה וכמה מעגלי חברים כמובן. אני מטפחת מעגלים שונים של חברים, כל קבוצה כזו היא מתקופה אחרת ועם נושאי חיבור שונים. כשעושים מפגש כזה, אפשר להתחלק כמובן בהכנת האוכל. אני באופן אישי אוהבת לארח וגם להתארח. כשאני מארחת, אני אוהבת להכין את האוכל וגם להשקיע בעיצוב ובקישוט השולחן. כשאני מתארחת, אני אוהבת להרגיש אורחת ולהגיע "רק" עם מתנה. כזו אני. 

 

 

עצבי לך את הסופ"ש כך שיגרום לך להרגיש בו הכי שמחה ורגועה. אם זה משפחה, חברים, אמבטיות מפנקות, פינקניק או טיול. 

 

מצרפת כאן את המתכון שתמיד עושה לי את זה והוא קל מאוד להכנה:

 

סלמון ושעועית ירוקה - המנה הפייבוריטית שלי

מצרכים:

חצי נתח סלמון

שקית שעועית ירוקה קפואה

שמן זית

3 כפות שומשום קלוי

מעט רוטב סויה איכותי

חצי כוס שמן זית

מלח 

פלפל שחור גרוס

 

ההכנה:

מניחים את נתח הסלמון על נייר אפיה ומזליפים עליו מחצית מכמות שמן הזית.

אופים את הסלמון בתנור בחום בינוני עד שהוא ״חצי מוכן״

מוציאים, מקררים וקוצצים לקוביות.

בינתיים מקפיצים בווק את השעועית במעט שמן זית עד שהוא נח לנגיסה וצבעו עדיין ירוק

מוסיפים את קוביות הסלמון לווק

מוסיפים גם את רוטב הסויה ואת יתרת שמן הזית ומערבבים את הכל במשך כמה דקות מעל להבה גבוהה

עד שהסלמון מקבל גוון יפה של צליה

מעבירים לכלי הגשה ומפזרים שומשום מעל

 

 

 

תהני. מזמינה אותך להירשם לניוזלטר ולקבל טיפים ותובנות בנושא SELF CARE וכמובן גם לעקוב אחריי בפייסבוק ובאינסגרם כי שם קורים הדברים בזמן אמת. 

 

 

לסופ"ש של SELF CARE,

 

מרינה

 

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload