בריאות ולא רק על צלחת האוכל שלנו

November 25, 2017

תמיד ייחסתי חשיבות מרובה למה שלא נמצא על הצלחת אבל קובע במידה רבה את הבריאות שלנו. זה ברור במידה רבה כי אנחנו יכולים לאכול את כל הפירות והירקות, כולל עלים ירוקים, לעקוב אחרי אורח חיים שמתאים לגוף שלנו ועדיין לא להיות בריאים או שמחים במידה אותה אנחנו רוצים. לשמחתי גיליתי בלימודי התזונה האינטגרטיבית שלי בIIN שקוראים לזה מזון ראשוני.

 

מה קופץ לכם לראש כשאתם שומעים את המושג מזון ראשוני? האם לדעתכם, אלה סוגי מזון בריאים יותר או כאלה שמפלסים את הדרך לשלב הבא בתפריט שלכם? זה מה שעבר לי בראש כשנתקלתי במושג הזה בפעם הראשונה בספר תזונה אינטגרטיבית לפני כמה שנים.

 

מזון ראשוני כולל את מערכות היחסים שלנו, הפעילות הגופנית, הקריירה או העבודה התודעתית שאנחנו מתפנים לעשות עבור עצמנו. יש עוד תחומים שהם חלק מהמזון הראשוני שלנו כמו הכסף, החיים החברתיים והטיפוח העצמי שלנו, לא רק הפיזי אלא גם זה הרגשי, כמו למשל, לקחת לעצמנו טיים אאוט כדי להודות על העכשיו ולתכנן את ההלאה. כי כשאנחנו מתעלמים מכל אלה או לא נותנים להם מספיק ספייס בחיים שלנו, אנחנו פוגעים בבריאות המיטבית שלנו. 

 

מזון ראשוני, הוא בעצם הבסיס לדרך בה אנחנו בוחרים לחיות את החיים שלנו. נסו להיזכר בתקופה בה הייתם מאוהבים. מי בכלל חשב על אוכל או כשאנחנו מוצאים את עצמנו עובדים על פרויקט מלהיב ומרגש, יכולות לחלוף שעות רבות עד שנחשוב על למלא את הבטן במשהו. לפעמים אנחנו ניזונים מהאנרגיה ומהתחושה של ההיי בחיים שלנו. אנחנו רעבים להנאה, שמחה, מגע, פירגון, משחק, אהבה, הצלחה ועוד היבטים של הזנה של עצמנו. ככל שנשלב מהם יותר בחיים שלנו, כך נחווה יותר בריאות, שמחה וסיפוק.

 

חלקנו מכירים היטב את ההרגשה שכשהמזון הראשוני בחיינו חסר במידה מסוימת, אנחנו נוטים להקל על הגוף והנפש הסובלים שלנו באכילה מוגברת ולעתים אף לא מודעת, כפיצוי על כך. התוצאה היא גוף דואב ממחלות, עליה במשקל ונפש מיוסרת.

 

הנה 5 דברים שתוכלו לעשות כבר היום כדי לשלב מזון ראשוני בחייכם:

 

  • הקדישו לעצמכם חצי שעה בכל יום לכתיבה אישית, לבהייה, להודות על מה שיש, לתכנן את העתיד (לא רשימת מטלות), לתרגל יוגה או להתפלל.

  • שלבו פעילות גופנית של חצי שעה ביום (או לפחות 4 פעמים בשבוע).

  • צאו לדייט שבועי עם בן או בת הזוג שלכם.

  • קיבעו דייט שבועי או דו-שבועי עם כל אחד מהילדים שלכם. פשוט שבו יחד, דברו, שחקו, תשאלו מתוך סקרנות לדעות ולא לחקור, שבחו, תקשיבו.

  • קחו אחריות על הכסף שלכם: דעו מה מצבכם הכלכלי האמיתי (הסתכלו לכסף בלבן של העיניים), תכננו צעדים פרקטיים להתקדמות בנושא (אם צריך, פנו למומחה בתחום).

 

 

אחרי שתהיו שבעי רצון במידה רבה יותר מהמזון הראשוני בחייכם, תוכלו להתפנות לצלחת המזון שלכם ולבחון את מרכיביה. או אז, הפירות והירקות יביאו לבריאות ושמחה אמיתית בחייכם. 

 

מאחלת לכם הזדמנויות רבות ככל האפשר לשילוב מזון ראשוני בחייכם,

 

מרינה 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload