ריסטארט של אביב

April 10, 2017

 

 

 

האביב הוא עונה של פריחה, התחדשות ולבלוב בטבע. גם אצלנו, יש פרץ של התעוררות ורצון לנקיון חיצוני ופנימי של הגוף והמחשבות. רבים מוצאים את עצמם מנקים את הבית מחפצים שנאגרו ומלכלוך שהצטבר וחלק אף עושים ניקוי גופני מהצטברות של רעלים. 

 

אצל ילדים, האביב מתבטא, קודם כל, ביציאה מהבגדים העוטפים והגרביים המחממות אל לבוש חופשי וקליל יותר. החמימות במזג האויר ושעות האור הארוכות יותר, הן הזדמנות מצוינת להתחלה חדשה גם בתזונה שלהם. גם הגוף שלהם דורש ריסטארט לאחר חודשי החורף המאתגרים גופנית. 

 

אז איך מתחילים?

 

  • חיתכו ירקות ופירות בשפע ושימו אותם על השולחן במטבח. שעות הבוקר בחופשה או אחה״צ בימי הלימודים, הן הזדמנות נהדרת לכך. חיתכו תפוחים, אגסים, תותים והוסיפו פירות יער (במדפי הקירור בסופר). הקפידו להנגיש לילדים גם ירקות חתוכים כמו מלפפונים, מקלות גזר, רצועות קולורבי ואפונת שלג. הדבר הכי חשוב הוא לתת לילדים דוגמה וליהנות מאכילתם של הפירות והירקות בעצמנו. לא כדאי לשאול אותם מה הם רוצים כי התשובה במקרה הטוב תהיה ״תפוח״ ובמקרה הפחות טוב, ״לא רוצה״. 

 

  • הכינו בקלות רבה שייק שמורכב ברובו מפירות (בננות, פירות יער, מנגו) ומעט ממנו מעלים ירוקים (חסה, תרד, ארוגולה, קייל). אל תדאגו, טעמם של העלים לא יורגש. הקפידו להוסיף זרעי צ׳יה או זרעי פשתן. כדאי להוסיף גם אבקה של מזון על כמו מאקה או אסאי (להשיג בחנויות הטבע), הוסיפו חלב שקדים או נוזל אחר למידת הסמיכות הרצויה. שייקים מאפשרים לגוף ליהנות מבוסט של אנרגיה בלגימות בודדות. אם המשקה לא מתוק מספיק, אפשר להוסיף תמרים מיובשים או סילאן. 

 

  • הקפידו על סלט גדול לארוחת הערב כמו גם להגיש ירקות בכל ארוחה. בארוחת הצהרים כדאי להוריד את התוספת המסורתית של תפוחי אדמה או פסטה לכדי מינימום ולהגדיל את כמות הירקות המבושלים. נסו אפונה מבושלת, בטטות צלויות או ברוקולי מאודה. בהתחלה יכולה להרשם התנגדות ועקימת פרצוף מצד הילדים, בהמשך, עם דוגמה אישית והסברים על היתרונות שבאכילת הירקות, גם זה ישתנה. 

 

  • נסו להגיש פעמיים - שלוש בשבוע דגים כמו סלמון במקום בשר. דגים נספגים בקלות רבה יותר בדם והם עשירים באומגה 3 וכן מהווים מקור מעולה לחלבון וגם לויטמין B12.

 

  • הרגילו את הילדים לשתות רק מים ולעתים קרובות. כל משקה אחר עתיר בקלוריות ומיותר. מים עוזרים לגוף לתפקד טוב יותר, מרווים ומונעים מאיתנו לצרוך קלוריות מיותרות. 

 

  • פעילות גופנית היא מאסט ובאביב כייף לשהות בחוץ. עודדו את הילדים לשחק בגינה עם חברים או איתכם. נסו לאפשר לכולכם לפחות חצי שעה של הנאה מהנעת הגוף. זה יכול להיות משחקי כדור, קפיצה בחבל, גלגולים על הדשא, הליכה, ריצה, ריקוד או כל מה שאתם אוהבים. העיקר להניע את הגוף. 

 

אביב שמח,

 

מרינה

 

נ.ב. כשאני רוצה לעשות לעצמי ריסטארט בתזונה, אני מיישמת את הטיפים האלה גם עבורי. זהו ריסטארט לייט והוא מספיק בהחלט כדי להכניס אותי למוד של שינוי. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload