המשפחה שלנו עוברת לאכול בריא

May 24, 2016

אוכל בריא הוא רק כזה הגדל בשדה ולא על מדפי הסופרמרקט. עם התובנה הזו אני משתדלת לגדל את ילדיי. "בריא זה רק עלים ונבטים", "בריא גוזל הרבה זמן הכנה", "אין לי כח להתמודד עם התלונות של הילדים כשאני מגישה להם אוכל בריא", "ראיתי בטלויזיה שאכילה של... לא בריאה", אם שמעתם לפחות אחד מהמשפטים האלה אצלכם בבית, הרי שאתם לא לבד. אלפי משפחות מתמודדות ביום יום עם השאלה "איך עוברים לאכול בריא ומצליחים לגייס את כל המשפחה לטובת העניין?" אני רוצה להציע לכם תובנה שעל פיה אני פועלת במשך כל השנים והיא שהמשפחה שלי ובריאותה חשובים לי יותר מאשר חוסר הזמן שלי או הפניות שלי להשקיע באוכל שנכנס אלינו לגוף. אני בהחלט חושבת שלא כדאי "לשחד" את ילדינו בעזרת ממתקים. בכלל כדאי שהאוכל שלהם יהיה ברובו אוכל שהוא בריא. בעיקר זה שאנחנו אחרים לו, בבית שלנו. אוכל בריא בעיניי הוא אוכל המעניק להם גם אפשרות להתחזק ולגדול באופן מיטבי אך גם מראה להם שבריאותם חשובה לנו. אוכל המראה להם כמה אנחנו באמת אוהבים אותם ולא מסתפקים ב"הילד מוכן לאכול רק את זה, אז אין לי ברירה."

 

לכם כמבוגרים האחראים בבית, יש את הזכות וגם את החובה לגרום לשינוי הזה לקרות במשפחה שלכם. השינוי לא יקרה מיד, הוא יקח את הזמן הנדרש, אך כמו בכל שינוי, כשלוקחים אותו בהנאה ובקלות, הכל יכול להראות אחרת. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי ילדים הגדלים על אכילת לחם לבן, לחמניות, פסטה, אורז לבן, שניצל מתועש, דגני בוקר מלאי סוכר וחלב ניגר ועל אכילה מועטת של ירקות, לא מקבלים תזונה נכונה וטובה. אם תוסיפו לזה גם רביצה של שעות רבות מול המחשב והטלויזיה ושתיה של משקאות שאינם מים והרי לכם מתכון בטוח לילדים שיגדלו להיות מבוגרים שמנים וחולי

 

מזעזע לקרוא, אך כל המחקרים שלא מוטים על ידי תאגידים גדולים מראים כי המהפכה התעשייתית שהביאה לאפשרות של קניית מזון מהיר וזמין המייעל את ההספק שלנו בבית, מאפשרת לחברות שרלטניות לזלזל בבריאות שלנו ולהכניס לאריזות המזון גם חומרים שאין כל קשר בינם לבין מזון חיוני וטוב לגוף ולא דבר. אני קוראת לכם ההורים לקחת אחריות על בריאותה של משפחתכם ועל עתיד ילדיכם. 

 

 

הנה 5 פעולות מיידיות שתוכלו לעשות כבר היום כדי להתחיל במהפכה החשובה הזו בבית שלכם:

  1. לכנס את  המשפחה ולהודיע: "המשפחה שלנו עוברת לחיות בריא" (שתפו אותם בתובנות) 

  2. לעבור על כל מוצרי המזון במזווה ובמקרר ולזרוק את כל המוצרים עם רכיבי המזון שאתם לא מבינים מה הם.

  3. לצאת לקניות יחד עם הילדים ועם "עיניים חדשות" (הבוחרות בריא)

  4. למלא את סל הקניות בירקות, בתוספת עלים ירוקים (כדאי שיהיו אורגניים), פירות, שמן זית, שמן קוקוס, אגוזים, קטניות ודגנים מלאים

  5. לגייס את הילדים כדי להמציא או לבחור במתכונים מהרשת, לבשל ולהכין יחד מטעמים

 

 

בנחישות ובהתמדה, גם המשפחה שלכם יכולה לעבור לחיות בריא ולהעניק לעצמה נושאי שיחה משותפים, חוויות משותפות וזמן איכות עם הילדים.  

 

Please reload

פעם בשבועיים אני שולחת פוסט חדש לנרשמות שלי, מזמינה אותך להירשם לבלוג ולקבל את הפוסטים האחרונים
אודותי
IMG_8491.JPG
תודה שאת קוראת אותי, אני מרינה, נושמת, מאמינה וחיה חיים של SELF CARE. עוד עלי. 
בואי ניפגש במייל 
הפוסטים שהכי אהבתן

היה אתה השינוי שאתה רוצה לראות בעולם

19.06.2016

1/3
Please reload

בואו נשמור על קשר:
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
פוסטים אחרונים
Please reload

מה זה SELF CARE?
Please reload